شاهزاده مامانيشاهزاده ماماني، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره
پرنسس مامانيپرنسس ماماني، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه سن داره

**کنجد كوچولوهاي زمستونی و تابستوني ما**

علایم بارداری

1391/4/7 13:59
نویسنده : nasim
1,007 بازدید
اشتراک گذاری

اگر در ماه های اخير وضعيت قاعدگي خود را به دقت زير نظر نگرفته اید، يا اگر پريود نامنظم داشته اید ، ممكن است موعد دقيق قاعدگي بعدي خود را نتوانید مشخص نماييد. چنانچه یکی از نشانه هاي زير در شما به وجود آمد و تا مدتي هم پريود نشديد، احتمال اینکه شما باردار شده باشيد، وجود دارد. البته ممکن است فقط بعضی از این علایم در شما مشاهده شود. در اين حالت برای اطمینان مي توانيد از تستهاي حاملگي خانگي استفاده نمایید.

1-حساسيت و تورم در سینه ها

از نشانه هاي اوليه حاملگي، حساس و دردناك شدن سینه ها به علت افزايش سطح هورمونها در بدن است. درد سینه ها گاهی  شبيه به درد آنها در زمان پريود، يا كمي شديدتر می باشد. اين عارضه بعد از سه ماهه اول دوران حاملگي و سازگاری بدن به تغييرات هورموني، تا حد زيادي از بين خواهد رفت.

2-خستگي

ناگهان احساس خستگي ، احساس كوفتگي و ضعف عمومي شديد  و احساس خواب آلودگی می کنید. به درستي مشخص نیست كه علت بروز اين خستگي هاي ناگهاني در اوائل حاملگي چيست، اما افزايش ناگهاني سطح هورمون پروژسترون مي تواند يكي از عوامل بروز این گونه خستگی ها باشد.

خانم های باردار با ورود به سه ماهه دوم حاملگي، معمولا سرحال تر می شوند و احساس انرژي بيشتري خواهند کرد، اما احساس ضعف و خستگي در اواخر دوران حاملگي باز خواهد گشت، زيرا در آن دوران وزن بدن بالا می رود و نیز به دلایل مختلف امکان خواب كافي وجود ندارد.

3-خونريزي ناشي از لانه گزيني

ممکن است برخي از خانمها در حدود روزهاي يازدهم يا دوازدهم پس از باردار شدن (يعني تقريبا همزمان با زمان پريود بعدي)، مقدار كمي خونريزي يا لكه بيني داشته باشند.ممکن است  اين خونريزي به دلیل  ورود تخمكِ بارور شده به بافت پر خونِ رحم باشد، اما دليل قطعي آن مشخص نیست. حركت تخمک لقاح يافته به سمت رحم، 6 روز پس از بارور شدن شروع مي شود و هنگامي كه  مي خواهد در ديواره رحم مستقر شود، خونريزي  مختصری اتفاق مي افتد.

اين خونريزي بسيار كم و به صورت لكه هاي قرمز يا قهوه اي مايل به قرمز می باشد و به مدت  يك يا دو روز طول خواهد كشيد. چنانچه خونريزي يا لكه بيني، مخصوصا اگر با درد  همراه باشد،به  پزشك مراجعه کنید؛ زيرا ممکن است دچار بارداری خارج رحمي شده باشید.

4-حالت تهوع يا استفراغ

در بیشتر خانمها،حالت  تهوع  صبحگاهی تا يك ماه پس از باردار شدن رخ نمي دهد. بعضی از خانمها هيچ گاه اين حالت را تجربه نمي كنند. اما حالت تهوع در برخی از خانمهاي حامله، بسيار زودتر آغاز مي گردد؛ همچنين اين تهوع ممكن است فقط هنگام صبح  رخ ندهد. عارضه ويار بارداري ممكن است صبح، ظهر يا حتي شب نیز ایجاد شود.

بیشتر خانمهايي كه دچار حالت تهوع هستند، با آغاز سه ماهه دوم بارداری، به كلي بهبود می یابند. شدت اين حالت در بقيه خانمها نيز در ماه چهارم يا پنجم بارداری كاهش مي يابد.

5-افزايش حساسيت نسبت به بو

برخی از خانم ها در  اوائل دوران حاملگي احساس خوشايندي نسبت به برخي بوها، ماند بوي ساندويچ يا حتي يك فنجان قهوه ندارند؛ و گاهی  برخي از بوهاي خاص موجب بروز حالت تهوع در آنها شود. اين حالت ممكن است به دلیل افزايش سريع ميزان هورمون استروژن در بدن خانم های باردار باشد، اما اين تنها يك احتمال است و علت قطعي آن مشخص نیست. برخی از خانم ها ممکن است از غذاهايي كه قبلا بسيار دوست داشته اند، اكنون حالشان ا را به هم بزند؛ اين امر كاملا طبيعي می باشد!

6-نفخ شكم

تغييرات هورموني در اوائل بارداری باعث بروز حالت نفخ می شوند؛ اين حالت مشابه با وضعيتي است كه بعضی از خانمها قبل از آغاز پريود ماهانه خود دارند. به همين دليل، با اینکه در اوائل حاملگي هنوز رحم شما بسيار كوچك است، اما احساس می کنید که دور كمر لباسهایتان براي شما كوچك شده است!

7-تكرر ادرار

مدت کمی پس از باردار شدندچار تکرر ادرار می شوید. به این دلیل که در دوران بارداری، حجم خون و مايعات در بدن شما افزایش می یابند، بابراین حجم زیادتری از مايعات به كليه ها و در نهایت به مثانه شما وارد مي گردند.

اين حالت  معمولا از هفته ششم بارداری شروع می شود و در طول دوران حاملگي ادامه دارد يا حتي وخيم تر نیز می شود، زیرارحم در حال رشد نيز فشار بيشتري بر روی مثانه وارد خواهد كرد.

8- تاخیر در پریود

چنانچه زمان پريود شما معمولا منظم بوده اما اين بار به موقع شروع نشده ، مي توانيد قبل از آنكه ساير نشانه هاي فوق را مشاهده كنيد، از تست حاملگي استفاده کنید. اما اگر قاعدگي منظمی نداشته اید يا اينكه زمان پريودهاي قبلي خود را فراموش کرده اید، تهوع، حساسيت پستانها يا افزايش دفعات استفاده از دستشويي مي توانند نشانه هاي حاملگي در شما باشند.

9- بالا رفتن دماي پايه بدن

اگر دماي بدن خود را يادداشت مي كرده ايد سپس متوجه شدید كه اين دما به مدت 18 روز در مقدار بالاتر از معمول باقي مانده است، احتمالا باردار شده ايد.

10- نتیجه مثبت تست حاملگي خانگي

علي رغم تبليغاتي كه روي جعبه اين تستها شده است، بیشتر آنها فقط تا يك هفته پس از موعد پريود بعدي مي توانند حاملگي را تشخيص دهند. بنابراین اگر زودتر از اين موعد از اين تستها استفاده شود و نتيجه منفي باشد، بهتر است چند روز بعد دوباره تست انجام شود. البته اگر شخص پريود نشده باشد.

بعد از آنکه جواب يكي از اين تستها مثبت شد، به پزشك مراجعه کنید. البته هنوز هم مطمئن ترين روش اثبات بارداري،  انجام آزمايش خون و اندازه گيري -hCGβ می باشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)